X

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال | Digital Marketing

سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات سئو

دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب این صفحه:

خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس متخصص سئو:

آموزش دیجیتال مارکتینگ

تحلیل بازاریابی دیجیتال

فرهنگ لغات و کلیدواژه های بازاریابی دیجیتال

 

 

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس متخصص سئو

 

دیجیتال مارکتینگ

 

  1. ساخت و توسعه برند (Branding)

  • خدمات مشاوره در انتخاب نام برند
  • طراحی و ساخت لوگو درخور برند شما
  • طراحی سایت، فروشگاه و راه اندازی سیستم مدیریت مشتریان
  • ایجاد هویت سازمانی
  • ساخت کاراکتر و انیمیشن
  • موشن گرافیک، عکاسی صنعتی و تیزرهای تبلیغاتی

 

  1. تهیه استراتژی دیجیتال مارکتینگ  (Digital Marketing Strategy)

با توجه به تنوع روش های مختلف تبلیغات و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و اهمیت بسیار بالایی که نحوه اجرای صحیح کمپین ها و راهکارهای مختلف بازاریابی دیجیتال دارد، تهیه و تدوین یک برنامه اختصاصی، جامع و راهبردی برای توسعه بازاریابی براساس نوع و اهداف کسب و کار، مهمترین اصل و خدمتی است که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب می تواند در اختیار کارفرمای خود قرار دهد که در موفقیت و اهداف ایشان سهم به سزایی خواهد داشت.

گام های تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ:

  • تعیین اهداف بازاریابی دیجیتال: تعیین اهدافی واقع بینانه، قابل دستیابی و قابل سنجش در محدوده زمانی مشخص
  • تحلیل و شناسایی مشتریان: ارائه راهکارهای عملی برای رفع نیازها و مشکلات مشتریان، از شناخت مشتری حاصل می شود و معمولا رضایت آنان را در پی خواهد داشت. بدین منظور باید نسبت به موارد زیر شناخت کافی داشته باشید:
    • درک نوع کسب و کار مشتری
    • شناخت جامعه هدف و پرسونای مخاطب کسب و کار:
      • سن و سال
      • نوع شغل
      • میزان درآمد
      • علاقه
      • محل سکونت
      • اولویت ها
      • چالش ها
    • تحلیل رقبا
    • منابع موجود
  • برنامه ریزی، تیم سازی، اولویت بندی و اجرای کمپین ها در تاثیرگذارترین کانال های شخصی، اکتسابی و پولی:
    • استراتژی تولید محتوا
    • بازاریابی موتورهای جستجو
    • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • سنجش و اندازه گیری نتایج و بهبود مستمر استراتژی

 

  1. بازاریابی موتورهای جستجو ( SEO و SEM )

خدمات سئو

 

سئوی سایت و صفحات وب

هدفمندترین نوع بازاریابی دیجیتال، سئوی سایت و بهینه سازی صفحات وب می باشد. سئو (SEO) از نوع بازاریابی درونگراست (Inbound Marketing)، یعنی این مشتری است که به سراغ شما می آید. وقتی مشتری به دنبال کالا یا خدمات مد نظر خود می گردد، از گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می گیرد تا به نیاز خود پاسخ دهد و دقیقا بهترین زمان ارائه برند یا محصول می تواند همینجا باشد!

 

با توجه به آمار نفوذ و افزایش استفاده کاربران از اینترنت و موتور جستجوی گوگل، می توان از سئو سایت به عنوان هدفمندترین نوع بازاریابی دیجیتال در حیطه مشاغلی که در بستر اینترنت می توان به تبلیغ آنها پرداخت، نام برد. چرا که وقتی کاربران اینترنت، عبارت مرتبط با یک کسب و کار را در گوگل جستجو می کنند، دقیقا به دنبال اطلاعات، کالا یا خدمات آن بیزینس می گردند.

ملاک های اصلی سنجش تاثیر سئو یا به عبارتی شاخص کلیدی عملکرد (KPI=Key Performance indicator) در سئو سایت عبارتند از:

  • نرخ پرش یا باونس ریت پایین
  • رتبه بندی عبارات کلیدی
  • ترافیک طبیعی و ارگانیک
  • نرخ طبیعی کلیک
  • متوسط مدت زمان بارگذاری صفحه
  • تعداد سایت های لینک دهنده و بک لینک ها
  • مدت زمانی که کاربر در سایت سپری می کند
  • مشتری بالقوه

با توجه به کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار آمریکا، علی رغم مقرون به صرفه نبودن این روش در مقایسه با سئوی سایت، در مواردی که سرعت در بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ تبلیغ در موتور جستجوی گوگل به صورت پرداخت به ازای کلیک (PPC) یکی از روش هایی است که توصیه می شود.

 

  1. بازاریابی محتوا (Content Marketing)

احتمالا قبلا جلمه معروف « محتوا پادشاه است. » را بارها شنیده اید. امروزه می توان تهیه محتوای صحیح، کاربردی و جامع را قلب تپنده سئوی سایت دانست! یکی از بهترین تکنیک های سئو، تهیه یک « آسمان خراش » (Sky Scrapper) است. یعنی با بررسی مطالب رقبا به ویژه نتایج موجود در صفحه اول گوگل، مطلبی جامع تر و کاربردی تر به مخاطب ارائه کنیم. آپدیت های جدید الگوریتم های رتبه بندی گوگل نیز تاثیر بیش از پیش تجربه کاربری را تایید نموده اند. پس برای پیشی گرفتن از رقبا، با تولید محتوایی بی نظیر و راضی نگه داشتن کاربری که از طریق گوگل به سایت ما مراجعه کرده می توان قله های صفحه اول نتایج جستجوی گوگل (SERPs) را فتح و این جایگاه را تثبیت نمود.

قدم اول در استراتژی تولید محتوا، شناخت کسب و کار، پرسونای مخاطب و علاقه مندی های ایشان برای تعیین استراتژی  مناسب جهت جذب مخاطبان بیشتر و تبدیل آنها به مشتریان وفادار می باشد.

روش های رایج در بازاریابی محتوا :

  • وبلاگ نویسی
  • پست میهمان
  • کتاب های الکترونیک
  • پادکست و فایل های صوتی
  • اینفوگرافیک

شاخص های کلیدی عملکرد:

  • مدت زمانی که کاربر در سایت یا شبکه اجتماعی برای مطالعه، یادگیری و یا مشاهده محتوا صرف می کند.
  • نسبت مناسب تعداد بازدیدکنندگان، ترافیک سایت و تعداد مطالب بازدید شده

 

  1. بازاریابی ویدئو (Video Marketing)

نقش ویدیو در تبلیغات، جذب مخاطب و درگیر کردن وی با یک برند، از طریق تصاویری زیبا با معجون بیانی تاثیرگذار، در یک داستان کوتاه و دیدنی، دیگر بر کسی پوشیده نیست. از این طریق می توان مفاهیمی را که حتی انتقال آن بسیار دشوار و وقت گیر است را به شیوه ای جذاب و صمیمی تر در حافظه مخاطب ماندگار کرد.

 

  1. بازاریابی رسانه های اجتماعی  (Social Media Marketing)

با توجه به نفوذ روزافزون شبکه های اجتماعی در زندگی جوانان، میانسالان و حتی افراد مسن، ایجاد صفحات اختصاصی ویژه محصول یا بیزینس در این شبکه ها می تواند به تبلیغ و جذب مخاطب از این طریق که به بخش جدایی ناپذیر از دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است، پرداخت. علاوه بر استفاده از بازاریابی محتوا و ویدیو مارکتینگ در سایت، می توان تاثیرگذارترین آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و از روش های زیر هم در برندسازی استفاده نمود.

 

این نوع بازاریابی معمولا با معرفی و ارجاع کاربران از طریق سایت ها، وبلاگ ها و صفحات پرمخاطب به سایت اصلی که کالا و خدمات ارائه می کند، صورت می پذیرد و یا محصولات دیگران در یک سایت قرار می گیرد و سایت  مذکور این خدمات و کالاها را به فروش می رساند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی تبلیغ محصول به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط افراد تاثیرگذار در جامعه در بستر دیجیتال و شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و موبایلی رایج و پرکاربرد در ایران:

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • لینکدین
  • توئیتر

بسته به صنعت و نوع محصول یا حتی برند شخصی، نوع شبکه اجتماعی موثر می تواند متفاوت باشد.

معیارهای عمومی موفقیت در شبکه های اجتماعی به شرح زیر می باشد:

  • تعداد دفعات نمایش پست برای یک کاربر (Impression)
  • تعداد فالوها (Follow)
  • تعداد اشتراک گذاری

 

  1. بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ (Viral Marketing)

حتما بارها تبلیغاتی را مشاهده کرده اید که از کانال های مختلف دیجیتال ظرف مدت چند روز، گوش و چشم بخش اعظمی از کل جامعه را نوازش داده اند و برندی خاص را یادآوری نموده اند! یکی از بزرگترین تبلغات در بستر دیجیتال، پیدا کردن ایده و روشی برای وایرال و همه گیر شدن تبلیغ شما در پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی گوناگون است.

 

  1. ایمیل مارکتینگ (E-Mail Marketing)

یکی از اولین روش های بازاریابی در اینترنت، ایمیل مارکتینگ بود. در صورت ایجاد شدن سرنخ یا لید (Lead) به درخواست مخاطب و رضایت ایشان برای دریافت ایمیل، هنوز یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. میزان موفقیت یک کمپین ایمیل مارکتینگ با اندازه گیری موارد زیر به دست می آید:

  • نرخ بازشدن ایمیل
  • نرخ کلیک
  • نرخ تبدیل

 

  1. بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

علی رغم دیدگاه منفی جامعه و آذرده خاطر بودن اغلب مردم از دریافت انبوهی از پیامک های تبلیغاتی ناخواسته، در صورتی که بانک تلفن از طریق آن کسب و کاری که قصد تبلیغ برای محصولاتشان را داریم و به صورت مستقیم تهیه شده باشد و اجازه انجام این کار از مخاطب گرفته شده باشد، بسته به موضوع پیامک، زمان ارسال و نوع روایت ما، بازاریابی پیامکی می تواند تاثیر بسیار خوبی برای یادآوری نام برند یا موفقیت در رویدادی خاص را داشته باشد.

 

  1. رپورتاژ آگهی (Reportage)

تولید محتوایی تاثیرگذار و مورد پسند، حاوی لینک دلخواه به صفحات سایت ما، با هزینه ای مقرون به صرفه، برای معرفی کالا یا خدمات یک برند و انتشار آن در سایت های پربازدید، اغلب می تواند هم بر سئوی حرفه ای یک سایت و هم به یادآوری آن برند در اذهان مردم نقشی به سزا داشته باشد.

 

  1. تبلیغات در برنامه های موبایل (Mobile Marketing)

با توجه به رشد روز افزون امکانات تلفن های هوشمند، اینترنت پرسرعت و برنامه های کاربردی متنوع در پلتفرم موبایل، امروزه تبلیغات در این کانال بازاریابی دیجیتال به شدت افزایش یافته و رو به گسترش است.

به طور متوسط حدود 50 درصد از بازدیدکنندگان یک سایت با استفاده از موبایل و تبلت آنرا مشاهده می کنند، در نتیجه امکان نمایش صحیح یک سایت در این وسایل (ریسپانسیو بودن و استفاده از صفحات اختصاصی موبایل با نام AMP) از اهمیت بالایی در طراحی سایت برخوردار است. همچنین داشتن اپلیکیشن موبایل و تبلیغات برای فروش کالا و خدمات از این طریق برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ جزء الزامات دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته است. 

 

انواع تبلیغات نمایشی در ابعاد مختلف، حاوی ویدئو، تصویر و متن که در صفحات وب قرار می گیرند و با جلب توجه و ترغیب کاربر برای کلیک کردن در جهت اهداف تبلیغات بنری یعنی بازدید یا تبدیل کاربر به مشتری بالقوه انجام می شود.

 

طراحی وب سایت

«توسعه وب، طراحی سایت های شرکتی، خبری، فروشگاهی، شخصی و طراحی پرتال سازمانی» به صورت ریسپانسیو با تجربه کاربری حرفه ای و رابط کاربری زیبا، مطابق استانداردهای جهانی، همراه با سئوی سایت و بهینه سازی صفحات وب برای گوگل و سایر موتورهای جستجو. از طراحی سایت تا هک رشد برندتان همیشه در کنار شما خواهیم بود.

 

آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای آشنایی با استراتژی دیجیتال مارکتینگ، مبانی، کانال ها، ابزارها، کمپین ها و همچنین ارزیابی و سنجش اثربخشی فعالیت های بازاریابی و اصلاح آن با ما همراه باشید. اگر سوالی در این زمینه دارید، از ما بپرسید تا در اسرع وقت این آموزش را کاملتر نماییم.

 

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به تبلیغات و بازاریابی محصول اعم از کالا یا خدمات با استفاده از روش ها و ابزارهای دیجیتال مانند؛ اینترنت، سایت، شبکه های اجتماعی، موبایل و ... بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) گفته می شود.

 

مزایای بازاریابی دیجیتال نسب به بازاریابی سنتی کدامند؟

  • هزینه های کمتر بازاریابی دیجیتال
  • امکانات سنجش، اصلاح و بهبود بازاریابی
  • نفوذ اینترنت و دسترسی ساده تر به مخاطب هدف

 

برای آموزش دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی را باید یاد بگیرم؟

  • طراحی سایت
    • Wordpress: با توجه به کاربرد فراوان و طراحی بیش از یک سوم سایت ها با این سیستم مدیریت محتوا، یادگیری طراحی سایت با وردپرس، اصول سئو و بازاریابی به وسیله آن جزو آموزش های الزامی یک بازاریاب دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. 
    • سایر پلتفرم ها: می توان گفت ابزار اصلی دیجیتال مارکتینگ سایت است و مشتریان بالقوه از طریق سایر کانال های بازاریابی دیجیتال به سایت ارجاع می شوند. پس یک دیجیتال مارکتر باید نسب به طراحی وب سایت با استفاده از روش های مختلف بینش کافی داشته، مشکلات موجود یک سایت در سئو را بشناسد و بتواند آن ها را اصلاح و روند بازاریابی را بهبود بخشد.
  • سئو سایت و بهینه سازی صفحات وب (SEO)
  • شناخت کانال ها، اولویت بندی و انتخاب بهترین ها بر اساس نوع پروژه
  • یادگیری کاربری ابزارهای بازاریابی دیجیتال
  • استراتژی و طراحی کمپین های دیجیتال مارکتینگ

 

کانال های بازاریابی دیجیتال کدامند؟

  • سئو و بهینه سازی وب
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات کلیکی گوگل و سایر تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی پیامکی

 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • ابزارهای تحلیل و بررسی
    • Google Analytics

 

  • ابزار سئو
    • SEMRush

 

  • ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی
    • HootSuite
    • Buffer

 

  • ابزارهای بهبود نرخ تبدیل (CRO)
    • Optimizely
    • Hotjar

 

  • ابزارهای بررسی سرعت سایت
    • Google Speed Insight
    • GT Metrix
    • Pingdom

 

  • ابزارهای کمپین های بازاریابی ایمیلی به ترتیب حروف الفبا
    • Campaigner
    • Campaign Monitor
    • Constant Contact
    • Emma
    • GetResponse
    • Hatchbuck
    • MailChimp

 

  • سایر ابزارهای کمپین بازاریابی دیجیتال:
    • Google Adwords
    • Google Alerts
    • Google Search Console

 

 

 

آنالیز در بازاریابی دیجیتال - Marketing Analytics

بخش جدایی ناپذیر و یکی از مهمترین مزیت های دیجیتال مارکتینگ، امکان تجزیه و تحلیل فعالیت های بازاریابی است. تنها پس از آگاهی از میزان تاثیرگذاری هر یک از فعالیت هایی که در یک استراتژی بازاریابی در بستر دیجیتال به دست می آید می توانیم به اصلاح آن استراتژی برای کسب نتایج بهتر و پیشبرد اهداف آن دست یافت.

برای هر یک از کانال های بازاریابی دیجیتال ابزارهای گوناگونی وجود دارد که در بالای این مطلب آورده شده اند. ابزارهایی برای تحلیل وب سایت، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های موبایل و ... که می توان با ایجاد UTM (لینک یا حتی سخت افزارهای خاص) تعداد مخاطبان، کانال های مختلف و Engagement (میزان درگیری یا وادار کردن یک مخاطب به فعالیت بیشتر در یک ابزار بازاریابی) و حتی رفتار یک کاربر را تحلیل و بررسی کرد.

 

 

 

فرهنگ لغات و کلیدواژه های بازاریابی دیجیتال

 

KPI: سر واژه های کلمه های Key Performance indicator و به معنی شاخص کلیدی عملکرد

خدمات سئو

ارتقای رتبه سایت در کلمات کلیدی منتخب

ارتقای رتبه سایت در کلمات کلیدی منتخب

متخصص سئو با کلیدواژه هایی که بیشترین جستجو در حرفه شما را دارد در جهت افزایش بازدید سایت و قرار گرفتن در رتبه های اول گوگل قدم برمی دارد.

در بسیاری از موارد کارفرماهای متخصصین سئو به هیچ چیز کار ندارند جز اینکه وب سایت آن ها در کلمات کلیدی که از قبل انتخاب کرده اند رتبه خوبی را کسب...

بهینه سازی ساختار کلی وب سایت

بهینه سازی ساختار کلی وب سایت

از مهمترین مقوله هایی که در طراحی سایت باید مد نظر قرار گرفته شود و مقدم بر ورود اطلاعات در سایت نیز می باشد، سئو سایت و بهینه سازی کلی ساختار سایت است

یکی از مهمترین مقوله هایی که در طراحی سایت باید مد نظر قرار گرفته شود و مقدم بر ورود اطلاعات در سایت نیز می باشد، سئو سایت و بهینه سازی کلی سایت...

آموزش سئو

بهترین نرم افزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای ویندوز

بهترین نرم افزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای ویندوز

نرم افزارهای سئو سایت برای پلتفرم ویندوز دسکتاپ در سال 2019

نرم افزار وب سئو (Web CEO Professional Suite): یکی از بهترین نرم افزارهای سئو که از سال 2012 تا به حال از آن استفاده می کنم «Web CEO» می باشد. با اینکه این نرم افزار پولی هست، شما می توانید با وارد کردن یک آدرس ایمیل و پسورد دلخواه بدون وریفای کردن به صورت...

تکنیک های سئو داخلی سایت (On-Page SEO) چیست؟

تکنیک های سئو داخلی سایت (On-Page SEO) چیست؟

آموزش تکنیک های سئو داخلی سایت در سال 2019

آموزش انواع تکنیک های On-Page SEO یا سئوی داخلی سایت به صورت خلاصه و کاربردی: سرعت بارگذاری سایت خود را بالا ببرید.... از فرم صحیح آدرس دهی (SEO-Friendly URL) در سئو داخلی سایت خود بهره ببرید.... انتخاب تگ تایتل یا عنوان مطالب می تواند هوشمندی یک سئوکار را به نمایش...

الگوریتم گوگل رنک برین چیست؟ اهمیت آن در سئو سایت چقدر است؟

الگوریتم گوگل رنک برین چیست؟ اهمیت آن در سئو سایت چقدر است؟

از جدیدترین و برترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل که بر مبنای هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) ساخته شده، الگوریتم رنک...

رنک برین از پیچیده ترین الگوریتم های گوگل است و برای پایان دادن به فعالیت های سئو کلاه سیاه، سئو خاکستری و کلاسیک متولد شده و با نهایت هوشمندی خود به ما یادآور می شود که نیاز به تدوین استراتژی مناسب برای سئو سایت خود داریم، باید وب معنایی و تجربه کاربری را مد نظر قرار دهیم و...

سئو و مهمترین نبایدها در ارتقاء و بهینه سازی وب سایت

سئو و مهمترین نبایدها در ارتقاء و بهینه سازی وب سایت

مواردی که باید به ذهن سپرده و استفاده از آنها را در سئو سایت ترک نمایید تا همیشه به نتایج بسیار بهتری در رتبه بندی نتایج جستجو...

در صورتی که علاقه مند به سئو سایت هستید،درجهت ارتقا رتبه سایت خود در موتورهای جستجوی وب همچون گوگل و افزایش بازدید سایت خود تلاش می نمایید، موارد ذیل را به ذهن سپرده و استفاده از آنها را ترک نمایید تا همیشه به نتایج بسیار بهتری در نتایج جستجو و بهینه سازی وب سایت خود دست...

اشتباهات رایج در تنظیم تگ تایتل (عنوان صفحه) در بهینه سازی سایت و سئو

اشتباهات رایج در تنظیم تگ تایتل (عنوان صفحه) در بهینه سازی سایت و سئو

رایجترین اشتباهات در تنظیم تگ تایتل یا همان عنوان صفحه در بهینه سازی سایت و سئو سایت کدامند؟

رایجترین اشتباهات در تنظیم تگ تایتل یا همان عنوان صفحه در بهینه سازی سایت و سئو کدامند؟ نام سایت در تگ تایتل: قرار دادن نام دامین در تگ عنوان صفحه، عنوان طولانی: تعیین عنوان طولانی تر از 70 کاراکتر یا حرف جهت عنوان صفحه، عنوان خیلی کوتاه: گرچه عنوان کوتاه می تواند جذاب و زیبا...

اخبار سئو

بهترین نرم افزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای ویندوز

بهترین نرم افزارهای سئو و بهینه سازی سایت برای ویندوز

نرم افزارهای سئو سایت برای پلتفرم ویندوز دسکتاپ در سال 2019

نرم افزار وب سئو (Web CEO Professional Suite): یکی از بهترین نرم افزارهای سئو که از سال 2012 تا به حال از آن استفاده می کنم «Web...

بهترین نرم افزارهای بهینه سازی سایت و سئو در سال 2013 کدامند؟

بهترین نرم افزارهای بهینه سازی سایت و سئو در سال 2013 کدامند؟

10 نرم افزار برتر بهینه سازی سایت و سئو سایت در سال 2013

قطعا یک حلقه مهم بهینه سازی سایت و سئو مشاهده نتایج فعالیت هایی است که برای سئو سایت انجام داده ایم! خوب، فکر می کنیم بهترین کار را در کمترین زمان...

خدمات سئو حرفه ای

تماس برای سئو و بهینه سازی سایت